fredag 28. januar 2011

Tilfluktssted

Å gå igjennom vanskelige tider er ikke fremmed for noen av oss. Kanskje man mister noen man elsker, blir angrepet av sykdom, arbeider seg gjennom sjeliske sår og skuffelser, eller har gjort feile valg som man angrer. Listen kan gjøres mye lengre. Det eneste uforanderlige og stødige i denne verden er Guds ord, og forfatteren Selv, så klart.

En gang jeg visste jeg gikk inn i en stormfull tid i livet mitt gav Gud meg et bilde som gav meg den tryggheten jeg trengte på innsiden. Jeg så meg selv på rommet mitt mens jeg brukte tid sammen med Gud i bønn. Rundt meg herjet det storm. Men den nådde ikke helt inn til meg der jeg stod i Guds nærhet. Jeg hadde full fred. Dette bildet festet seg i meg. Jeg vet at jeg har et tilfluktssted, og mange ganger har jeg løpt dit og mottatt hjelp. Uansett hva i livet som møter meg, er Gud den konstante faktoren som gir meg trygghet og hvile.

Takk for alt Du har gjort for meg
Din trofasthet den er stor
Når jeg føler meg svak i meg selv
Da får jeg kraft fra Ditt ord

For Du er Klippen som alltid, alltid står fast
Selv om det stormer omkring
Ja, Du er Klippen som alltid, alltid står fast
Selv om det stormer omkring.

Bildet er lånt herfra. Finner ikke navnet til forfatteren av denne nydelige sangen foreløpig...

Ingen kommentarer: