onsdag 10. november 2010

Rastløs?


Jeg kom over denne tegneserien av Cathy Thorne, og med humor får den fram vår leie tendens til å aldri være helt fornøyd. Som ung ser vi fram til å bli voksen, som voksen drømmer vi tilbake til ungdommen. Eller hva med denne: "Om jeg kjøper denne buksa kommer jeg til å føle meg sååå bra!" Eller en gjenganger hos meg: "Det stua mi trenger nå er en lyslykt i denne kroken. DA blir det såå koselig her. Og da trenger jeg ikke å kjøpe noe nytt på interiør-fronten på lenge, fordi jeg blir så fornøyd." Den følelsen av fornøydhet varer omtrent 3 dager, til jeg oppdager noe nytt og stilig som passer p e r f e k t på badet vårt!

Hvor kommer denne rastløsheten fra? I tilfellet Elin Maria, er beste medisin mot en slik rastløshet å tippe ned på sofaen, lukke øynene og stresse ned. Lete litt i sjela, identifisere bekymringer som ligger og ulmer under overflata. Grunne litt på det faktumet at jeg har en Far i himmelen som elsker meg helt fullkomment, til alle tider. At jeg er veldig verdifull, ganske enkelt ved å være til. Tenke på de tingene jeg er takknemlig for.

Voila! Fokus er på plass igjen, og jeg kan gå videre med dagen min og være fornøyd!

Les et annet innlegg rundt samme tema.

Ingen kommentarer: