mandag 5. mars 2007

I Hans nærvær

I dag vil jeg poste et utdrag fra Joyce Meyers andaktbok, "Livet i Ordet", som oppmuntret meg da jeg leste det her om dagen. Tittelen på dagens andakt er: "I Hans nærvær er det en fylde av glede".


Du lærer meg livets vei. For Ditt åsyn er det en
fylde av glede, ved Din høyre hånd er en evig fryd.
(Salme 16:11)

Det er mange herlige fordeler ved å ganske enkelt tilbringe tid sammen med Gud. Guds nærvær er alltid med oss, men vi er ikke alltid klar over det, eller vi tar oss ikke tid til å oppleve det.

Det ser ut til å være en stor mangel på tilfredshet, ikke bare i verden, men også blant Guds folk. Mange mennesker bruker livet på å jage etter ting, når det ikke finnes noe som kan gi oss tilfredsstillelse uten Gud selv.

Når folk ikke er tilfredse på innsiden, begynner de vanligvis å søke etter ytre ting som kan stille deres hunger. Ofte ender de opp i en resultatløs leting etter ting som ikke kan fylle tomheten inni dem.

Det er blitt sagt at mange mennesker bruker hele livet på å klatre opp suksessens stige, bare for å finne ut når de når toppen, at stigen var reist ved feil bygning.

Når vi prioriterer rett, oppdager vi at alt vi egentlig trenger i livet finnes hos Herren. Søk etter å forbli i Hans nærvær. Hos Ham er livets sti, fylde av glede, og evig fryd.

(s. 24-25, Livet i Ordet, av Joyce Meyer)


Jeg ønsker deg en nydelig dag!
Klem fra Elin



Ingen kommentarer: