lørdag 3. februar 2007

Ekte tilbedere


Er jeg en ekte tilbeder? Er jeg den tilbederen som Faderen søker? Det er sunt og viktig å stille seg slike spørsmål i blant. Ransake oss selv og kartlegge hvor vi befinner oss i vår vandring med Gud. En gang nær Gud er ikke det samme som alltid nær Gud. Derfor må vi hele tiden arbeide på vår frelse, og passe på at vi tar oss inn igjen når vi merker at vi glir bort i fra Gud.

Det er ikke det at vi slutter å tro. Eller fornekter Gud eller noe. På utsiden kan alt se helt flott ut. Men vi merker at vi ikke lenger er så følsom for Den Hellige Ånd som vi en gang var.
Gud leter etter de som tilber Han i Ånd og sannhet. Det handler ikke bare om å mene det vi synger under tilbedelsen på møtet. Det handler om oppriktighet, integritet, ærlighet, lydighet... At vi er gjennomsiktige, og lar Gud få hele oss.

Ekte tilbedelse er levende og synlig gjennom våre handliger og ikke bare ordene vi sier.

"Jeg formaner dere derfor, brødre (og søstre), ved Guds barmhjertighet, at dere framstiller deres legemer som et levende offer, hellig og velbehagelig for Gud. Dette er deres åndelige gudstjeneste." Romerne 12:1


Ønsker dere en nydelig helg!
Hilsen Elin

9 kommentarer:

K sa...

Excellent blogg. Jaså du kjenner Synnøve! Aha!

Jeg har lagten liten hilsen til deg på bloggen min. Snakkes,

K

Elin Maria sa...

Ja, jeg fant link til bloggen din på hennes side. :) Og det var jo ingen bomtur. Morsom blog dere har! ;)

Unknown sa...

Du har så mye bra å komme med, Elin!
Gud må vokse, jeg må avta... Ikke i min egen kraft, men i Hans kraft. Hver dag, time for time...Det har jeg tenkt mye på i det siste. Gud vil at vi skal tørre å slippe kontrollen.Gi ham alt...

STOR klem fra meg!!

Elin Maria sa...

Ja, og vi har ingen ting å tape på å gjøre det! :) Håper alt er vel i Kr. sand! Har du planlagt Molde tur i nær fremtid, da? :)

Anonym sa...

Hei! Takk for kommentaren på bloggen min. Moro å se på bloggen din, mange fine bilder fra bryllupet!

Anonym sa...

Hei! Så fin blogg du har laget! Veldig bra det du hadde skrevet, Elin! Det er så viktig som du sier at man må spørre seg selv disse spørsmålene med jevne mellomrom! Du er et levende bevis på en person som er en tilbeder i både ord og handling. Setter stor pris på deg, søster!! :-) Klem fra Ida

Elin Maria sa...

Tusen takk Ida!! :-)
Jeg kan si det samme om deg, og mer!! Glad i deg!

Elin

NOVA sa...

Oh yes! Hopper i stolen her jeg sitter. Super viktig og inspirerende innlegg. Aa vaere folsom for den Hellige Aand, aa vaere gjennomsiktig og ydmyk. Det er ingen begrensning for hva Gud kan gjoere gjennom oss naar vi er villige og lydige. Halleluja, altsaa!

Elin Maria sa...

Hehe, Synnøve du er herlig og inspirerende! Væææær velsignet!!! Elin :)