torsdag 1. februar 2007

Yes, I believe!

Jeg skammer meg ikke over å tro på Gud. Han er like ekte som luften jeg puster. Jeg kan ikke drømme om et liv uten Hans nærvær, eller en eneste dag uten at jeg vet at Han er der. "Men hvordan vet du at Gud er der? Har du sett Han?" Nei, jeg har aldri sett han med mine fysiske øyne, og jeg har aldri hørt Hans hørbare stemme. Selv om det finnes de som har det også. Men hele tiden vet jeg at Han er der. Og Han taler. Det kan virke som tanker, men du bare vet at det ikke var du som tenkte det. Innskytelser om ting som du umulig kunne visst på egenhånd.

Det er ikke magisk eller mystisk. Det er et vennskap. Mellom Skaperen og Hans skapelse. En Mentor og Hans elev. En Herre og Hans tjener. En Far og Hans datter...

Gud er virkelig. Som Peter sier i en av brevene: Det er ikke nøye uttenkt eventyr vi snakker om, men vi var øyenvitner til Hans majestet. Øyenvitner...

Jeg tror ikke på noe som jeg ikke er sikker på finnes. Min tro er full visshet. Ja, jeg tror på Gud.



2 kommentarer:

Paul Grønseth sa...

Hei Elin!

Vælkømmin til bloggerverden! :)

Elin Maria sa...

Hei Paul! :)

Har vært her en god stund, men så slettet jeg de første bloggen min... :O)

Men nå tenkte jeg at jeg ville prøve meg igjen! :)

Kjekt med besøk! :)

Elin